tirsdag 26. april 2011

Sommer klær :)

Vi er en gjeng med glade damer som to ganger i året reiser på hotell en helg for å sy og da snakker vi marratonn :) Det går i ett fra fredag midt på dagen til søndag ettermiddag. De fleste syr lappeteknikk men siden jeg også syr klær falt valget på det denne gangen. Det ble en tunika og to bukser........


...... Tunikaen er i lin og dekorert med hjerter i sarte farger og et bilde av to små barn. Bak på den har jeg brodert Carpe Diem med min egen håndskrift i sart lilla farge. Det er så sarte farger at det er vanskelig å se på bildene, derfor et nærbilde av teksten.



Her er bukse nr 1, sydd i lin. Dette er blomsterdekor som sitter på venstre side bak. Applikering i all sin enkelhet men morsom detalje....syns jeg nå selv i allefall :)


Her er samme type dekor men større på høyre side nede på benet.


Som dere ser er buksen ganske vid over baken...masse rynker bak.


Nederst på denne buksen valgte jeg å sette på en kraftig bomullsblonde.


Her er bukse nr 2, den er også sydd i lin....stripete sådan. Her er det ingen applikerte detaljer og ingen blonde nederst....så i all sin enkelhet.


Men samme modell...så like vid og rynkete bak.


Neste prosjekt er en rosa linbukse med linning og knappestolpe nederst i stede for rysjekanten. Legger den ut når jeg er ferdig :))


1 kommentar: