onsdag 4. mai 2011

Klar for middag med gode venner...

Her er det dekket å klart for å ta i mot et godt vennepar. Er så koselig og gøy å stelle stand til små vennemiddager. Mannen min er kokken og jeg dekoratøren. Vi planlegger meny og tar turen på polet sammen, der vi får hjelp av dyktige folk til å få rett vin til de forskjellige rettene. Så er det min oppgave å gjøre bordet koselig. Så da ble det i all sin enkelhet og årstiden "sier" jo tullipaner som jeg blandet med noen syrinkvister.





Vi er så utrolig heldig og har arvet mine besteforeldres middag og kaffeservise. Alltid så koselig å dekke med det....som dekketallerken har jeg brukt tallerkener fra IKEA, de passer så godt i fargen til dette gammle serviset. Sølvet er Odel og galssene er Finn.


Som dere ser er duken desverre ikke strøket.....strykehjernet kolapset. Men ble enig med meg selv om at det gikk greit like vel ;)



MENY


Forrett.. Lompe med snøfrisk, seranoskinke, salat, redikk


Hovedrett.. Kalvesteik, rosenkål, gulerøtter, poterter surret i olje havsalt og persille og en nydelig hjemmelaget saus


Dessert.. Vaniljeis med bjørnebær og bringebær surret i akasiehonning









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar